Monday, December 7, 2009

Tools-kah.

Semester depan aku akan menjalani latihan industri (praktikal) kat Wisma Central, KLCC.
So aku akan duduk kat rumah abang aku kat Bdr Sri Permaisuri selama 6 bulan aku praktikal nanti.
Sebelum aku pergi nanti aku dah prepare macam-macam software dan burn dalam CD and DVD.

Berikut adalah software yang (mungkin) diperlukan nanti untuk aku menjalani latihan industri. 

Adobe: 
Photoshop CS3
Illustrator CS3
Premiere Pro CS3
Premiere Element 4.0 

Toon Boom: 
Studio 3.5
Studio 4.5

Microsoft: 
Windows 7 Ultimate Retail
Windows Designer
Word 2007 

Anti-Virus: 
Avast 4.8 

Standard Installations: 
Adobe Flash Player
Adobe Reader
K-Lite Codec Pack
Xilisoft Video Converter
KMPlayer
Nero 7
Internet Download Manager
WinRAR
Yahoo Messenger 10 

Stationery:

 
(Tengok sendiri, malas nak type. Haha. =p) 

Patutnya stationery aku memang banyak.
Tapi kebanyakannya telah di'rembat' oleh makhluk-makhluk yang berkemampuan tapi pura-pura miskin kemudian mengambil jalan mudah je.

Then nak dijadikan cerita, kawan aku (Nabil) nak copy gak CD and DVD software aku.
So dia ajak aku pergi pekan Banting beli benda-benda tu.
Tapi semalam banyak kedai komputer tutup. 
(Lupa lak semalam hari ahad) 
Haha.
Lepas tu kitorang singgah sekejap kat pasaraya Megah yang dah macam tak laku tu.
Then aku nampak banyak barang stationery dia lelong,
harganya antara RM0.99 sampai RM1.99.
Aku pun belilah mechanical pencil, eraser, stapler yang setiap satu berharga RM0.99 je tapi yang paling aku suka dan berharga RM1.99 ialah :




13 Pieces Precision Knife 

Wahaha best betul benda ni.
Murah sungguh!
Lepas ni takde lagi problem nak potong mounting board and even polysterine.
Takpun boleh je aku operate perut kawan aku kalau ade yang menyakitkan hati aku.
Then jual organ-organ dia.
Wahahaha jahat tak aku?
Huhu. 

I guess that's all.
Wish me luck guys for the industrial training next semester.
(^_^)


Oh lupe lak.
Aku habis final on December 9th.
Then i guess i'll start volunteering at Petrosains by next week.
Lama ouh tak kerja. 
Huhu.

No comments: